E-mail marketing og nyhedsbreve er stadig en af de mest effektive salgs- og marketingkanaler.
Hvis du ikke sender nyhedsbreve, risikerer du at gå glip af en masse potentiale. Her får du syv årsager til, at nyhedsbrevet (fortsat) bør være et fast redskab i din virksomheds kommunikationsværktøjskasse.
Nyhedsbreve giver dig mulighed for at kommunikere med din målgruppe uden at være afhængig af algoritmer, som bestemmer hvilke typer af indhold, der skal prioriteres. I dit nyhedsbrevssystem er du i kontrol og kan bestemme, hvad dine modtagere skal modtage, og hvornår de skal modtage det.
Med nyhedsbreve har du mange målretningsmuligheder. Når folk siger ja til at høre fra dig, forventer de også, at det indhold, du sender, er relevant for dem. Med kommunikative greb som segmentering og personalisering kan du gøre dine nyhedsbreve målrettede og relevante. Du kan fx flette modtagerens navn ind i dine nyhedsbreve for at skabe en personlig tone-of-voice. Du kan også segmentere og målrette budskaber til forskellige målgrupper baseret på fx bopæl, alder, køn osv. Mulighederne er mange, og jo flere data, du har om dine modtagere, jo større mulighed har du for at målrette.
3. Du kan opbygge og vedligeholde relationer
Hvis du løbende og regelmæssigt sender nyhedsbreve, er det en effektiv kanal til at pleje, vedligeholde og opbygge stærke relationer til din målgruppe. Ved løbende at give dine modtagere værdifuldt indhold kan nyhedsbreve også være med til at styrke dit brand, skabe genkendelighed og i sidste ende hjælpe dig med at opnå autoritet indenfor dit felt.
"Vi, der hver dag arbejder indgående med nyhedsbreve og e-mails, ved fra erfaring, at nyhedsbreve er en strategisk vigtig, omkostningseffektiv og loyalitet understøttende kanal. Nyhedsbreve giver mulighed for at få et dybere engagement med brugerne, du har fuldstændig kontrol over din kommunikation, og du får dine modtageres tæt på udelte opmærksomhed i indbakken."
Rasmus Geckler, Direktør i Peytz Mail
Det er nemt at automatisere dine nyhedsbreve eller oprette mailflows, som kører helt automatisk. Det betyder, at du løbende kan kommunikere og pleje samt vedligeholde relationen til dine modtagere uden at bruge en masse tid og ressourcer på det.
Videnskab.dk sparer fx tre timer om ugen på at automatisere deres nyhedsbreve. Læs casen her.
Selvom der er udgifter forbundet med at have et nyhedsbrevssystem, er det stadig en omkostningseffektiv kanal. I modsætning til andre kommunikationskanaler – som fx annoncering – kan du via nyhedsbreve nå ud til en stor gruppe modtagere uden at smide en masse annoncekroner efter det.
Dit nyhedsbrevssystem – som fx Peytz Mail – giver dig indblik i, hvordan dine modtagere interagerer med dine nyhedsbreve. Du får fx statistik over klik og åbninger, som fortæller dig, hvad der virker, og hvad der kan forbedres i dine nyhedsbreve. Ved at analysere dataene kan du identificere trends og mønstre i modtagernes adfærd og bruge denne viden til at justere og optimere dine nyhedsbreve, så de giver din virksomhed endnu mere værdi.
Modsat andre kommunikationskanaler – som fx annoncering – har dine modtagere sagt ja til at høre fra dig. Dine modtagere forventer faktisk at høre fra dig, når de skriver sig op til dit nyhedsbrev. Det er en stor fordel på alle parametre – både i forhold til engagement, loyalitet og mulighed for at skabe konverteringer.