Klar til at udnytte AI’s potentiale? Her er fire konkrete hacks til at bruge ChatGPT i dit arbejde med nyhedsbreve.
Brug ChatGPT til at generere eller forbedre emnelinjer baseret på temaet eller indholdet i dit nyhedsbrev. Jo flere detaljer du giver om din målgruppe og formålet med nyhedsbrevet, desto bedre forslag vil du typisk få. Vedhæft et screenshot af indholdet i dit nyhedsbrev for mere præcise idéer.
Læs mere om emnelinjer: Tips til at optimere dine emnelinjer
Skal du oprette et mailflow til eksempelvis nye abonnenter? Få hjælp af ChatGPT til at skitsere dit mailflow og få forslag til indhold til de forskellige mails i flowet.
For at sikre det bedste resultat, bør du i din prompt inkludere følgende:
Læs mere: Sådan bruger du ChatGPT til mailflows
Med ChatGPT kan du nemt tilpasse dit nyhedsbrevs indhold til forskellige segmenter. Få hjælp til at lave skræddersyede emnelinjer eller versioner af dit indhold, der appellerer til specifikke segmenter.
Indsæt for eksempel et screenshot af dit nyhedsbrev og bed ChatGPT om forslag til emnelinjer for nye, eksisterende og potentielle medlemmer – eller andre segmenter, du arbejder med.
Læs mere: Tips til at bruge segmentering i e-mails
Få hjælp fra ChatGPT til at analysere, hvad der virker – eller ikke virker – i dine nyhedsbreve. Indsæt fx emnelinjer og deres åbningsrater i et Excel-ark, og bed ChatGPT om at finde ud af, hvorfor nogle klarer sig bedre end andre. Eksempelvis kan du spørge: "Her er en liste med emnelinjer og åbningsrater. Kan du identificere fællestræk for de bedst præsterende emnelinjer som fx længde, ordvalg og tone?"