Kontakt
Peytz Mail
Klar til at udnytte AI’s potentiale? Her er fire konkrete hacks til at bruge ChatGPT i dit arbejde med nyhedsbreve.
Optimer dine emnelinjer ✏️
Brug ChatGPT til at generere eller forbedre emnelinjer baseret på temaet eller indholdet i dit nyhedsbrev. Jo flere detaljer du giver om din målgruppe og formålet med nyhedsbrevet, desto bedre forslag vil du typisk få. Vedhæft et screenshot af indholdet i dit nyhedsbrev for mere præcise idéer.
Læs mere om emnelinjer: Tips til at optimere dine emnelinjer
Få hjælp til at skitsere mailflows 🔄
Skal du oprette et mailflow til eksempelvis nye abonnenter? Få hjælp af ChatGPT til at skitsere dit mailflow og få forslag til indhold til de forskellige mails i flowet.
For at sikre det bedste resultat, bør du i din prompt inkludere følgende:
- Den trigger, der skal aktivere flowet – f.eks. download eller tilmelding.
- Hvad din virksomhed beskæftiger sig med.
- Hvad du ønsker at opnå gennem e-mailserien, såsom tilmelding, oprettelse af medlemskab eller køb.
Læs mere: Sådan bruger du ChatGPT til mailflows
Målret indhold til forskellige segmenter 🎯
Med ChatGPT kan du nemt tilpasse dit nyhedsbrevs indhold til forskellige segmenter. Få hjælp til at lave skræddersyede emnelinjer eller versioner af dit indhold, der appellerer til specifikke segmenter.
Indsæt for eksempel et screenshot af dit nyhedsbrev og bed ChatGPT om forslag til emnelinjer for nye, eksisterende og potentielle medlemmer – eller andre segmenter, du arbejder med.
Læs mere: Tips til at bruge segmentering i e-mails
Gør ChatGPT til din analysepartner 📊
Få hjælp fra ChatGPT til at analysere, hvad der virker – eller ikke virker – i dine nyhedsbreve. Indsæt fx emnelinjer og deres åbningsrater i et Excel-ark, og bed ChatGPT om at finde ud af, hvorfor nogle klarer sig bedre end andre. Eksempelvis kan du spørge: "Her er en liste med emnelinjer og åbningsrater. Kan du identificere fællestræk for de bedst præsterende emnelinjer som fx længde, ordvalg og tone?"
(Opdateret 22. november 2024)
Publiceret 22. november 2024