Lokale nyhedsbreve får DCC Energi tættere på deres kunder

Med Peytz Mail er DCC Energi gået fra at sende håndholdte kampagne-mails i Campaign Monitor, til intelligente mail flows, baseret på brugernes adfærd.

Et effektivt mailflow

En af succeserne bag et effektiv email flow er målrettet kommunikation med brugerne. Det er altid råd nr. 1 i al slags kommunikation - "tal til dine brugere, dér hvor de er". 

Det kan dog både være en tidsrøver og voldsomt besværligt, hvis man skal gøre det manuelt. Med Peytz Mail har DCC Energi minimeret deres tidsforbrug, samtidigt skaber de bedre resultater. Nu kan DCC Energi nemlig let indsætte brugerdata og gøre mails og nyhedsbreve personlige.

 

Skræddersyet løsning og integrationer

DCC Energi, der repræsenterer Shell i Danmark, har fået udviklet en løsning, som synkroniserer kundedata fra deres CRM til Peytz Mail. Dette giver dem unikke muligheder for at både segmentere og kommunikere til deres forskellige kundetyper. Men det er ikke kun data fra deres CRM, der gør, at DCC Energi kan sende bedre og brugerrettede mails til deres subscribers. Hver dag modtager vi adfærdsdata, som gør det muligt at opsætte flows til f.eks. onboarding, retention og opsalg.

Henrik Gammelmark, Digital Marketing Manager

“Med teknisk, konceptuel hjælp og god service hos Peytz Mail har vi nu en løsning, der passer godt i forhold til vores behov, og som samtidig giver vores kunder meget mere værdi.”

Specialudvikling og kampagner

Det er ikke svært at forestille sig, hvad en Shell-kunde ofte er på jagt efter - en tankstation nær dem. I samarbejde med Peytz Mail er der derfor udviklet et kort-element, som viser hvilke Shell-stationer, der er tættest på brugerens postnummer (hvilket er data, som opbevares sikkert på Peytz Mail-platformen).

"Med teknisk, konceptuel hjælp og god service hos Peytz Mail har vi nu en løsning der passer godt i forhold til vores behov og ønsker for sådan en platform og som samtidig vores kunder meget mere værdi," fortæller Henrik Gammelmark, Digital marketing manager hos DDC Energi.

Dét fik DCC Energi

  • Klassisk nyhedsbrev via Peytz Mail
  • Integration til CRM, så nyhedsbreve kan segmenteres på kundedata
  • Processering af adfærdsdata til flows som onboarding, retention og opsalg
  • Kort-element til nyhedsbreve og andre mails med personligt kort, der viser nærmeste tankstationer
  • Landingpages til kampagner