Fra koncept til færdigt flow
Udviklingen af mailflowet startede med en researchfase, hvor Sine bl.a. gennemgik alt eksisterende indhold om SPARK og psykologisk tryghed på deres egen hjemmeside. Det var vigtigt at skabe variation i flowet, så fokus var på at skabe en god blanding af cases, viden og værktøjer, som så er blevet tilpasset og optimeret til mailformatet
Indledningsvist blev der også truffet vigtige beslutninger om, hvor mange mails flowet skulle indeholde, og hvor lang tid flowet skulle vare. Det er vigtige overvejelser, da de påvirker, hvordan modtagerne oplever og engagerer sig med flowet.
Undervejs har VPT været i tæt dialog med vores Customer Success Specialist, Pernille, som løbende har givet feedback og hjulpet med at afklare, hvad der teknisk kunne lade sig gøre i Peytz Mail.
Sine fremhæver betydningen af det tætte samarbejde:
“Den løbende dialog med Pernille fra Peytz Mail har været meget værdifuld. Hun har ikke bare givet sparring på indholdet, og hvordan det kunne struktureres i de forskellige mails, men har også været skarp til at afklare, hvordan mine idéer kunne realiseres inden for systemets rammer.”
Til sidst blev alle ti mails og flowet sat op i Peytz Mail, og der blev oprettet en tilmeldingsformular, så modtagerne nemt kan tilmelde sig flowet via hjemmesiden.