Hvad er DMARC?
DMARC står for (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) og er en protokol til autentificering af e-mail. DMARC bygger på velkendte e-mail-verifikationsteknikker som DKIM (Domain Keys Identified Mail) og SPF (Sender Policy Framework). Det sikrer, at dine e-mails verificeres som troværdige og din virksomhed som en pålidelig afsender af e-mails.
DMARC forhindrer mails med en forfalsket afsender i at nå ud til slutbrugere og hjælper derfor med at beskytte dit domæne mod mod misbrug. Samtidig mindsker DMARC risikoen for, at dine mails ender i spammappen.
Derfor skal du have DMARC
Phishing, spoofing, CEO-fraud og andet svindel via e-mail udgør en stor trussel mod enhver virksomheds troværdighed og sikkerhed. Når du sender nyhedsbreve, e-mail marketing og andre vigtige informationer til kunder og brugere via e-mail, er det vigtigt, at du beskytter dit domæne i at blive misbrugt til svindel.
Beskytter du dig ikke, kan det få betydning for din troværdighed som afsender, din virksomheds omdømme, dine modtagere, din mulighed for at lande i indbakken og i sidste ende tab af forretning.
Er DMARC relevant for mig?
Ja! DMARC er relevant og vigtigt for alle, der sender nyhedsbreve og e-mail marketing. Det gælder uanset, om du sender 100 eller 10.000 e-mails om dagen.
Så det korte svar er. Hvis du sender nyhedsbreve eller e-mail marketing, så skal du have DMARC.
Læs også Center for Cybersikkerheds vejledning og anbefaling om at implementere DMARC for at reducere risikoen for falske mails.