3 gode grunde til at bruge en Customer Data Platform

Med en CDP udnytter du din data optimalt – på tværs af hele forretningen

Kontakt

Christian Hjorth - Sales Manager

Vil du bringe dine data mere i spil i organisationen? Så bør du overveje en Customer Data Platform. Vi giver dig 3 gode grunde til at implementere en CDP i din forretning.

1: Samler alt data ét sted

Har din organisation store mængder data om leads og kunder, men udfordringer med at udnytte denne data optimalt? Det er en udfordring, som mange organisationer kender, og som kun bliver større i takt med, at datamængden stiger, når flere datakilder og systemer kommer til.

De fleste virksomheder har masser af data, men problemet er, at de sidder fast i siloer, og ikke kan bruges på tværs af hinanden. En CDP løser denne udfordring ved at integrere data fra flere kilder på én platform og gøre dem lettilgængelig for andre systemer. Det gør det langt mere enkelt og overskueligt at tilgå din virksomheds data og udnytte dem optimalt til at nå forretningsmæssige mål.

2: Bringer dine data i spil på tværs af organisationen

Når alt profildata er samlet på én platform, er det lettere at tilgå og anvende data på tværs af alle afdelinger. Det er nemlig ikke kun marketing og salg, der har gavn af CDP for at skabe personlige kunderejser og målrettet markedsføring.

Alle afdelinger – kundeservice, support, HR – har gavn af CDP til at effektivisere og forbedre deres kommunikation med nye og eksisterende kunder.

3: Målrettet og personlig markedsføring

Udover at gemme profildata på en struktureret måde henter CDP'en data ind fra ALLE kilder – online og offline. Hvis data er tilgængelig, vil CDP’en hive det ind i platformen, så du får overblik over den enkelte profils komplette datasæt. Denne data kan du bruge til at opbygge forskellige typer af målgrupper baseret på profilernes data og adfærd. På den måde kan du kommunikere langt mere målrettet og relevant til forskellige segmenter. 

Din CDP taler også sammen med dine andre systemer og opdaterer dem med værdifuldt data. Det vil sige, at de segmenter, som din CDP opbygger i realtid, f.eks. ud fra adfærdsdata fra et website, kan opdatere dit nyhedsbrevssystem og starte et e-mail flow eller en trigger-mail. 

(Opdateret 26. maj 2023)

Publiceret 6. oktober 2022