Kontakt
Peytz Mail
Når Apple til efteråret lancerer iOS 18, bliver det den første opdatering med Apples egen kunstige intelligens - Apple Intelligence. Udover nye AI-funktioner bringer opdateringen også betydelige ændringer til Mail-appen med sig.
Apple Mail vil fremover automatisk kategorisere indgående e-mails i fire hovedkategorier: Primary, Transactions, Updates og Commercials. Opdateringen vil også introducere en ny oversigtsvisning, der samler alle e-mails fra en bestemt afsender, hvilket gør det nemmere at få et samlet overblik over kommunikationen fra én virksomhed.
Bemærk: Selvom iOS 18 er planlagt til at blive lanceret i september, vil de nye funktioner i Mail-appen først blive tilgængelige i en efterfølgende opdatering senere på året. Apple har endnu ikke offentliggjort en præcis dato.
Kategorisering af e-mails er ikke et nyt koncept
Apple er ikke den første udbyder til at implementere e-mailkategorisering. Gmail, Yahoo Mail og Outlook har allerede deres egne versioner af automatisk sortering af e-mails.
Apples kategorisering læner sig op af den kategorisering, vi kender fra Gmail og vil sortere e-mails i følgende grupper:
- Primary: Til de vigtigste e-mails, såsom beskeder fra personlige kontakter eller e-mails med tidsfølsomme oplysninger.
- Transactions: Til ordrebekræftelser og andre transaktionsbaserede e-mails.
- Updates: Til nyhedsbreve og opdateringer fra sociale medier.
- Promotions: Til marketing- og salgsorienterede e-mails.
Ingen kan med sikkerhed sige endnu, hvordan forskellige typer af e-mails præcist vil blive kategoriseret. Desuden har hver udbyder sin egen metode til at identificere og sortere e-mails i forskellige kategorier. Det kan være, at e-mails, der lander i Gmails Promotions-fane, ikke nødvendigvis vil ende i Apples Promotions-fane.
For yderligere information om opdateringen, kan du besøge Apples hjemmeside her.
(Opdateret 22. august 2024)
Publiceret 19. august 2024