Derfor skal e-mail marketing være en del af din marketingstrategi

Bliv klogere på hvorfor e-mail marketing er ét af de vigtigste marketingværktøjer i enhver succesfuld forretning.

Kontakt

Christian Hjorth, Kontaktdirektør

Selvom du i dag har et hav af digitale platforme og kanaler at vælge i mellem, når du skal kommunikere et budskab til din målgruppe, er der flere gode grunde til, at e-mail marketing bør være en del af din virksomheds marketingstrategi. Læs her, hvorfor mails og nyhedsbreve er enormt effektive kommunikationsredskaber. 
 

Selvom e-mail ikke er ny og banebrydende kommunikationskanal, så har kanalen holdt sig på toppen og har en Return on Investment (ROI) på hele 36. Det betyder, at du i gennemsnit får dine penge 36 gange igen, når du bruger mail som markedsføringskanal.

Udover at e-mail marketing har en høj ROI, er det en strategisk vigtig, omkostningseffektiv og loyalitetsunderstøttende disciplin, som giver dig mulighed for at få et dybere engagement med dine brugere.

Her er et par eksempler på, hvorfor e-mail marketing er så effektiv en marketingdisciplin: 

  • Mails er en omkostningseffektiv måde at holde dine kunder og leads informeret om din virksomheds nyheder, produkter/ydelser og events.

  • Mails er effektive til at opbygge, udvikle og vedligeholde din virksomheds brand.

  • Mails er effektive til at fremme og pleje loyaliteten til dine kunder/medlemmer/leads. 

  • Mails er en mobilvenlig kanal, fordi vi ofte tjekker mails fra mobilen.

  • Mails har rigtig gode muligheder for segmentering, så du kan kommunikere målrettet og relevant til dine målgrupper. 

Sådan får du flere tilmeldinger mockup

Ja ja, men hvordan f$#%en får vi et publikum til vores mails?!

Jo flere modtagere, du kan sende nyhedsbreve og e-mail marketing til, jo bedre. 
Hent vores e-bog med værktøjer og gode tips til, hvordan du skaffer flere sign-ups – vi har naturligvis krydret e-bogen med cases fra nogle af vores kunder.

Hent e-bogen her

 

 

Kontrol og garanteret synlighed

Udfordringen med eksempelvis sociale medier er, at konkurrencen om kundens opmærksomhed er så massiv, at du risikerer, at dit budskab ikke når igennem til målgruppen. Blandt andet fordi du er underlagt ukendte algoritmer, som du ikke selv er herre over. 

Modsat annoncering og sociale medier er du fuldstændig i kontrol, når du bruger mail som kommunikationskanal. Det er din egen kanal, som du ikke skal putte annoncekroner i for at blive set, og du får dine modtageres tæt på udelte opmærksomhed i indbakken.

Med e-mail marketing er din kontakt med modtageren en helt anden end gennem sociale medier og annoncering, og du har en langt højere grad af kontrol:

  • For det første fordi dine modtagere selv har bedt om at høre fra dig, så deres engagement er højt.

  • For det andet fordi du er i en kanal, hvor du har modtagerens udelte opmærksomhed – i indbakken.
Data og effektiv segmentering

E-mail marketing giver dig desuden unik dataindsigt i dine modtageres adfærd (1. parts data vel at mærke) og ved hjælp af integrationer, kan du binde dit e-mail marketing-system sammen med andre relevante systemer, så du får endnu mere ud af dine data. Jo flere data, du har om dine kunder og leads, jo bedre mulighed har du for at ramme dem med relevant indhold.

Peytz Mail understøtter naturligvis forskellige integrationer – se hvilke her

E-mail marketing har også rigtig gode muligheder i forhold til målretning og segmentering af indhold, så du kan optimere relevansen til den enkelte modtager. Det giver dig mulighed for at sende mere målrettet og personlig markedsføring til dine modtagere. På den måde undgår du at skyde med spredehagl eller jagte one-size-fits-all. 

Med segmentering kan du f.eks.:

  • Segmentere hele mails eller dele af indholdet, så et bestemt indholdselement i nyhedsbrevet kun bliver vist for en bestemt målgruppe.

  • Målrette indhold til målgrupper, der har udvist (eller ikke udvist) en konkret adfærd.

Alle dette kan du naturligvis med Peytz Mail – og mere til. Du kan læse meget mere om, hvad du kan med Peytz Mail her.

(Opdateret 18. oktober 2022)

Publiceret 6. oktober 2022