Skal dine nyhedsbreve stadig nå frem? Microsoft kræver DMARC fra maj 2025

Microsoft skærper nu kravene til e-mail autentificering og gør DMARC til et krav fra den 5. maj 2025. Med dette tiltag følger Microsoft i fodsporene på Google og Yahoo, som indførte lignende krav tilbage i februar 2024.

Microsofts krav betyder, at du skal have opsat DMARC, SPF og DKIM for at sikre, at dine e-mails fortsat leveres korrekt, ikke lander i spam – eller i værste fald bliver afvist helt.

Reglerne gælder specifikt for afsendere, der sender 5.000 eller flere e-mails dagligt til Outlook-, Hotmail- eller Live-adresser. Men vores anbefaling er klar: Uanset om du sender 200 eller 10.000 e-mails om dagen, bør du sikre dig, at du har styr på DMARC.

Dette tiltag er endnu et tydeligt signal fra branchen: E-mail autentificering er ikke længere en valgfri sikkerhedsforanstaltning – det er en nødvendighed for alle, der arbejder professionelt med e-mail marketing. DMARC forhindrer nemlig mails med en forfalsket afsender i at nå ud til slutbrugere og hjælper derfor med at beskytte dit domæne og brand mod misbrug. Samtidig mindsker DMARC risikoen for, at dine mails ender i spammappen. Du kan blive klogere på her, hvorfor DMARC er vigtigt.

Læs Microsofts officielle udmelding her.

Tag fat i os, hvis du har spørgsmål til DMARC.

(Opdateret 9. april 2025)

Publiceret 9. april 2025