Kontakt
Christian Hjorth, Sales Manager
Hvis du ikke får sendt nok nyhedsbreve, fordi du mangler tid, kan det i høj grad betale sig at automatisere og effektivisere arbejdsgangene omkring dine nyhedsbreve. Ellers risikerer du at gå glip af alle de forretningsmæssige fordele, som nyhedsbreve har. Nyhedsbreve har en høj ROI (Return of Investment) på hele 36. Det betyder, at du i gennemsnit får dine penge 36 gange igen, når du benytter dig af e-mail som marketingkanal.
Se flere eksempler på, hvorfor nyhedsbreve er så effektiv en kanal
Slip for at sætte indhold op manuelt
Det er en skam, hvis manglende tid er skyld i, at du ikke får sendt så mange nyhedsbreve, som du gerne vil, og som dine modtagere forventer og ønsker.
Men tænk, hvis du kunne slippe for at sætte indholdet op manuelt, hver gang du skal sende et nyhedsbrev?
Det indhold, du skal bruge til dine nyhedsbreve, har du sikkert allerede sat op én gang før i dit Content Management System (CMS). Når indholdet i forvejen ligger digitalt, kan du koble dit nyhedsbrevssystem sammen med dit CMS, så du nemt kan hente indhold, der ligger på din hjemmeside, direkte over i nyhedsbrevet. Især virksomheder med store mængder indhold og mange udsendelser vil have gavn af at hente indhold automatisk. Men også mindre virksomheder, hvor hænderne måske er færre, har stor glæde af det.
En enkel måde, at hente indhold fra din hjemmeside til nyhedsbrevet, er ved brug af feeds.
I denne artikel kan du blive klogere på, hvad feeds er, og hvordan det fungerer.
"Især er jeg begejstret for, at vi med funktionen ”pick from feed” automatisk kan hente indhold ind i nyhedsbrevet. Tiden kan nu bruges til indholdsmæssig sparring og vinkling med kollegerne frem for teknisk setup."
Jens Juhl Eriksen
Chef for Medlemskommunikation, Landbrug og Fødevarer
Nem og automatisk håndtering af nyhedsbrevsmodtagere
Med det rette mailsystem og en integration mellem dit CRM-system (eller medlemssystem, abonnementssystem eller tilsvarende) og dit nyhedsbrevssystem, kan alt, der vedrører modtagere, køre helt automatisk. Med en integration kan data flyde til og fra eller mellem systemerne, så du slipper for at forholde dig til bounces, afmeldinger og manuelle importer af modtagere. Med en integration kommer dine modtagere automatisk over på din mailingliste, når de tilmelder sig – og de bliver også automatisk afmeldt igen.
Med en integration mellem dit CRM-system (eller medlemssystem, abonnementssystem eller tilsvarende) og dit nyhedsbrevssystem kan du:
- Lade systemet styre til- og afmeldinger til dit nyhedsbrev, så du slipper for manuelle importer.
- Undgå at sende nyhedsbreve til de forkerte (fx til folk, der har afmeldt sig) og sikre, at du sender til alle, der har tilmeldt sig.
- Anvende struktureret data på dine modtagere, som du kan bruge til fx segmentering.
- Arbejde med fastdefinerede segmenter og automatisk sikre, at dine modtagere kun modtager relevante nyhedsbreve med bestemt indhold.
- Få adfærdsdata fra dine nyhedsbreve retur i dit CRM-system, så du får en samlet indsigt og optimalt afsæt for at skabe vellykkede kunderejser og øget salg.
Få det hele med Peytz Mail
Peytz Mail understøtter naturligvis både integration med dit CMS-system, CRM-system, medlemssystem eller lignende systemer, så du kan spare tid på dine nyhedsbreve.
Vi hjælper altid med den tekniske opsætning og implementering, så du blot skal koncentrere dig om at lave gode nyhedsbreve.
(Opdateret 11. oktober 2024)
Publiceret 6. oktober 2022