Nye tal fra Google bekræfter: DMARC virker og minimerer spam

DMARC-krav fra Gmail og Yahoo har haft en positiv effekt på mailsikkerheden

I februar 2024 gjorde Gmail og Yahoo DMARC til et krav for alle afsendere af massemails. Det betyder, at hvis du sender mange mails til mange modtagere fra et system som fx Peytz Mail, er DMARC et krav.

Google har netop offentliggjort de første tal efter implementeringen, og de peger, at de nye krav har haft en positiv effekt på den generelle mailsikkerhed. De viser, at dobbelt så mange afsendere bruger DMARC, efter de nye krav er trådt i kraft, og færre uautoriserede e-mails når frem til Gmail-brugere. 

Det understreger det, vi her hos Peytz Mail har sagt længe. DMARC er vigtigt – ja faktisk en nødvendighed – hvis du vil øge mailsikkerheden, beskytte dig og dine modtagere mod misbrug og sikre, at dine e-mails når frem til modtagerens indbakke.

Lige nu kræver Gmail og Yahoo kun, at DMARC-politikken er sat til p=none. Det gør dig i stand til at overvåge dit afsenderdomæne, men den politik yder reelt set ikke beskyttelse af dit brand og dine modtagere. For at du får optimal beskyttelse, bør du altid sætte DMARC-politikken til p=reject. Læs mere om hvorfor her.

Google’s officielle tal:

  • 65% reduktion i uautoriserede beskeder sendt til Gmail-brugere, hvilket svarer til over 265 milliarder færre uautoriserede beskeder sendt i alt.
  • 50% flere masseafsendere har implementeret DMARC, siden de nye krav blev indført.

Kilde: Forbes

(Opdateret 19. november 2024)

Publiceret 19. november 2024